ΤΡΙΧΟΜΟΝΑΔΕΣ : ΜΕΤΑΔΟΣΗ, ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ, ΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ – ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ

ΤΡΙΧΟΜΟΝΑΔΕΣ : ΜΕΤΑΔΟΣΗ, ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ, ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Οι τριχομονάδες, αν και είναι ένα αρκετά κοινό σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα (ΣΜΝ), συχνά δεν εντοπίζεται καθώς μπορεί να μην παρουσιάσει συμπτώματα. Μερικές φορές αναφέρεται ως «τριχομονάδα», η τριχομονίαση και είναι η πιο κοινή ιάσιμη σεξουαλικά μεταδιδόμενη ασθένεια (ΣΜΝ) που εντοπίζεται σε νεαρές γυναίκες. Προκαλούμενη από ένα παράσιτο, η τριχομονάδα μπορεί να προκαλέσει δύσοσμες κολπικές εκκρίσεις, κνησμό των γεννητικών οργάνων και επώδυνη ούρηση. Οι άνδρες συχνά δεν έχουν συμπτώματα. Στην πραγματικότητα, μόνο το 30% όλων των ατόμων που έχουν μολυνθεί από τριχομονάδες αναπτύσσουν συμπτώματα. Η τριχομονίαση προκαλείται από το πρωτόζωο παράσιτο Trichomonas vaginalis, το οποίο μεταδίδεται κατά τη σεξουαλική επαφή. Το παράσιτο συνήθως μεταδίδεται από το πέος στον κόλπο ή από τον κόλπο στο πέος, αλλά μπορεί επίσης να μεταδοθεί από τον κόλπο σε έναν άλλο κόλπο. Στις γυναίκες, το πιο συχνά μολυσμένο μέρος του σώματος είναι το κατώτερο γεννητικό σύστημα (αιδοίο, κόλπος ή ουρήθρα), ενώ οι άνδρες μολύνονται συχνότερα στο εσωτερικό του πέους. Το παράσιτο δεν μολύνει άλλα μέρη του σώματος όπως τα χέρια, το στόμα ή τον πρωκτό. Μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο μόλυνσης χρησιμοποιώντας προφυλακτικά κάθε φορά που κάνετε σεξ. Ωστόσο, δεδομένου ότι τα προφυλακτικά δεν καλύπτουν τα πάντα, είναι ακόμα πιθανό να προσβληθείτε ή να εξαπλώσετε την τριχομονίαση ακόμη και όταν χρησιμοποιείτε προφυλακτικό. Σε περίπτωση μόλυνσης από τριχομονάδα, ο καλύτερος τρόπος για την πρόληψη της επαναμόλυνσης είναι να υποβληθούν σε θεραπεία και οι δύο σύντροφοι.

Παράγοντες κινδύνου

Τα ακόλουθα μπορεί να σας θέσουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης : → Πολλαπλοί σεξουαλικοί σύντροφοι → Ιστορικό άλλων σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων → Ιστορικό μόλυνσης από τριχομονάδα στο παρελθόν

Συμπτώματα τριχομονίασης

Περίπου το 70 τοις εκατό των ατόμων με τριχομονίαση δεν εμφανίζει σημεία ή συμπτώματα. Όσοι, ωστόσο, έχουν συμπτώματα μπορεί να εμφανίσουν ήπιο ερεθισμό έως σοβαρή φλεγμονή. Γενικά, μπορεί να χρειαστούν από πέντε έως 28 ημέρες για να εμφανιστούν τα συμπτώματα της τριχομονίασης. Τα συμπτώματα μπορεί επίσης να έρχονται και να φεύγουν και είναι διαφορετικά στους άνδρες από ότι στις γυναίκες. Τα συμπτώματα στις γυναίκες περιλαμβάνουν:

• Κνησμό, κάψιμο, ερυθρότητα ή πόνο στα γεννητικά όργανα
  • Δυσφορία με την ούρηση
  • Λεπτές δύσοσμες εκκρίσεις που μπορεί να είναι διαυγείς, λευκές, κιτρινωπές ή πρασινωπές
  • Δυσάρεστη αίσθηση κατά τη διάρκεια του σεξ
  • Πόνο στην κάτω κοιλιακή χώρα σε σπάνιες περιπτώσεις

Η έμμηνος ρύση μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα. Τα συμπτώματα της τριχομονίασης στους άνδρες περιλαμβάνουν:

• Κνησμό ή ερεθισμό στο εσωτερικό του πέους
  • Κάψιμο μετά από ούρηση ή εκσπερμάτιση
  • Εκκρίσεις από το πέος μετά από ούρηση ή εκσπερμάτιση
  • Δυσάρεστη αίσθηση κατά τη διάρκεια του σεξ

Διάγνωση

Ένας πάροχος υγειονομικής περίθαλψης δεν μπορεί να διαγνώσει την τριχομονίαση με βάση μόνο τα συμπτώματά σας. Τόσο για άνδρες όσο και για γυναίκες, απαιτείται εργαστηριακή εξέταση για τη διάγνωση της λοίμωξης. Στους άνδρες, η τριχομονίαση μπορεί να επιβεβαιωθεί μέσω δείγματος ούρων. Στις γυναίκες  μπορεί να επιβεβαιωθεί με ένα δείγμα υγρού από τον κόλπο. Εάν έχετε τριχομονίαση, ρωτήστε τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης εάν πρέπει επίσης να υποβληθείτε σε εξετάσεις για άλλα ΣΜΝ.

Θεραπεία Τριχομονάδας

Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η τριχομονάδα μπορεί να διαρκέσει για μήνες ή και χρόνια. Ωστόσο, συνήθως μπορεί να θεραπευτεί με μία μόνο δόση από συνταγογραφούμενα αντιβιοτικά. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ακόμα κι αν έχετε υποβληθεί σε θεραπεία για τριχομονίαση, μπορείτε να επαναμολυνθείτε. Στην πραγματικότητα, περίπου ένας στους πέντε ανθρώπους μολύνεται ξανά μέσα σε τρεις μήνες μετά τη θεραπεία. Εάν λαμβάνετε θεραπεία για τριχομονίαση, δεν πρέπει να κάνετε σεξ έως ότου δεν έχετε πλέον συμπτώματα και όλοι οι σεξουαλικοί σας σύντροφοι έχουν ελεγχθεί και υποβληθεί σε θεραπεία.

*Το περιεχόμενο σε αυτό το ιστολόγιο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία. Πάντα αναζητήστε τη συμβουλή εξειδικευμένων παρόχων υγείας με ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με ιατρικές παθήσεις.

ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ - ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ

Η Dr. Τραϊανού Αθηνά, είναι πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και έχει λάβει την ειδικότητά της από τις δύο πανεπιστημιακές κλινικές του ΑΠΘ.

Έχει ολοκληρώσει τη διατριβή της πάνω στα κονδυλώματα και στα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα ενώ εργασίες της είναι δημοσιευμένες σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.

Μοιραστείτε το !!

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ